Hírek : Michael Schumacher visszavágott Alonsónak |
Michael Schumacher visszavágott Alonsónak
2006.04.24. 12:54
San-Marino Nagydíjának hétvégéje a kezdetektől Michael Schumacherről és a Ferrariról szólt. Pénteken megszerezte a nap leggyorsabb körét, szombaton megnyerte a harmadik edzést, és az időmérőn való elsőségével megdöntötte Ayrton Senna rekordját.
Ezek után, ráadásul még meg is nyerte a versenyt. Pedig a futam felénél kiderült, hogy bizony a potenciális győzelmi várományos hirtelen vesztett helyzetbe került.
Alonso autójában ugyanis a második kiállásig annyi benzin volt, hogy akár több körrel is tovább kinn tudott volna maradni, mint Schumacher, s megszabadulván az előtte bevehetetlen bástyaként tornyosuló versenyautótól, vélhetően megnyerte volna a futamot.
A Renault szakemberei azonban nagyon elkapkodták a dolgot. Megpróbálták kivenni Schumacher mögül Alonsót, hogy majd egy légüres térben autózva szerez annyi előnyt, hogy mire Schumit is a boxba hívják, ő kerül az első helyre.
Azonban a Ferrarinál egy pillanat alatt reagáltak erre, hiszen tudták, hogy ma csak úgy nyerhetnek, ha a spanyolt maguk mögött tartják. Kihívták hát a hétszeres világbajnokot is egy körrel később, és s a trükk be is jött.
Schumacher Alonso elé tudott visszajönni, és így folyatódhatott a már majd 10 körrel korábban elkezdett macska-egér játék. Az a fajta komoly csata, amit éppen egy évvel korábban láthattunk tőlük. Csak akkor fordított volt a sorrend, és az öreg róka kergette, az akkor még nem világbajnok Alonsót.
Most azonban már két világbajnok vérre menő csatáját láthattuk, akik közül úgy tűnik a több mint 10 évvel idősebb bírta jobban idegekkel. Pedig elméletileg menekülni, avagy feltartani a másikat jóval erősebben őrli az idegeket, mégis Alonso volt az, aki többször is -piciket csupán, de- hibázgatott.
A hétszeres világbajnok viszont -ha nem is szélvész gyorsan- de biztos kézzel robogott a cél felé, s 62 kör megtétele után elsőként robogott át a célvonalon.
A harcos páros mögött az egyébként csak a hetedik helyről rajtoló Juan-Pablo Montoya ért be, aki már több, mint 15 másodperces hátrányban volt. Ám neki is jutott egy Ferrari, méghozzá Felipe Massáé, akivel a verseny vége felé egész közel kerültek egymáshoz. Sőt, a legvégére egy erős McLaren-Ferrari-McLaren szendvicsalakult ki, miután a kerékcserét elég későre datáló Raikkönen is beszállt a csatába.
Hogy hova tűntek a Hondák? Jenson Buttonnal a nyalókás emberke szúrt ki, amikor idő előtt zöld jelzést adott, Barrichello, pedig már a legelejétől kezdve nem volt versenyben igazából. Így történhetett meg, hogy a második helyről rajtoló Jenson Button Webber mögött a hetedik lett, míg Rubens Barrichello csak a 10. helyre volt jó.
Ami a látnivalókat illeti, a Schumacher-Alonso párharcon kívül leginkább az Ide-Albers ütközés borzolta az idegeket az első körben. A fiatal japán versenyző megpróbált beszűrni a Midland mellé, de az autók útjai összetalálkoztak, s miután a kerekek értek össze elsőként, így Albers autója jócskán elrugaszkodott az aszalttól, és csak néhány bukfenc után állapodott meg a kavicságyban. Ráadásul fejjel lefelé. Mindettől függetlenül, ha morcosan is, de sérülés nélkül szállt ki az autójából a holland versenyző.
Michael Schumacher ezzel az elsőségével visszaugrott a tabella második helyére, de egyelőre nagyon nagy a hátránya a 36 pontjával az élen álló Alonsóval szemben.
1.
M.Schumacher
Ferrari
(B)
1ó31:06.486
2.
Alonso
Renault
(M)
+ 2.096
3.
Montoya
McLaren-Mercedes
(M)
+ 15.868
4.
Massa
Ferrari
(B)
+ 17.096
5.
Raikkonen
McLaren-Mercedes
(M)
+ 17.524
6.
Webber
Williams-Cosworth
(B)
+ 37.739
7.
Button
Honda
(M)
+ 39.635
8.
Fisichella
Renault
(M)
+ 40.200
9.
R.Schumacher
Toyota
(B)
+ 45.511
10.
Barrichello
Honda
(M)
+ 1:17.851
11.
Rosberg
Williams-Cosworth
(B)
+ 1:19.675
12.
Villeneuve
BMW-Sauber
(M)
+ 1:22.370
13.
Heidfeld
BMW-Sauber
(M)
+ 1 kör
14.
Liuzzi
Toro Rosso-Cosworth
(M)
+ 1 kör
15.
Speed
Toro Rosso-Cosworth
(M)
+ 1 kör
16.
Monteiro
MF1-Toyota
(B)
+ 2 kör
|